måndag 13 december 2010

Finals

Vi har det ganska mysigt i lägenheten nu. Alla är här för att plugga så vi har hunnit med middag ihop och på kvällarna har vi suttit och pluggat i vardagsrummet. Det går lite upp och ner det här med att vara social hemma, ibland orkar man inte och ibland är det skönt.

Det är dags för final exams så det är tentaperiod och överallt ser man folk med antecknngsböcker på väg till RDS där vi skriver tentorna. Bussen som studentkåren har fixat dit blir full så fort och man kan få vänta evigheter på nästa och då vet man inte om man hinner. Nej, den irländska busstrafiken går inteatt lita på ens när det är inhyrd buss. Jag orkar inte med den stressen utöver den vanliga tentaångesten så jag räknar hellre med lite extra tid och promenerar. Imorse hade jag dessutom sällskap av en av amerikanskorna så det var rätt skönt att få röra sig och prata om annat än tentan. Dagens tenta var hemsk, jag hade mer ångest efter den än innan. Det hjälper inte att jag inte var ensam om det, alla kände likadant och vi hoppas att läraren rättar bussigt men det kvittar ju om det gått lika dåligt för alla så länge de inte ändrar något. Lördagens tenta däremot kändes bra.

Nu är jag trött och skulle helst krypa ner och lägga mig. Sov dåligt inatt och det känns nu men eftersom det är en uppsats och två tentor kvar så går det ju inte att ta det alltför lugnt.

Vi har fint väder nu i alla fall. Ingen snö men sol och grönt, skönare att vara ute i sånt väder än regnet och snöslasket som varit.



Inga kommentarer: