onsdag 15 december 2010

Tredje tentan

Sådär ja, ytterliggare en tenta skriven. När jag skulle gå var det var det regnväder och kallt så beslöt mig för att ta studentkårens buss till tentan. Bad decision! Jag var ju inte precis ensam om det och eftersom folk började få bråttom och behövde komma med bussen så blev det krig. Irriterande små artonåringar som försöker smyga sig förbi i kön och sen knuffas gjorde mig bara arg så då struntade jag också i det svenska systemet med att kö och trängdes. Så jag kom minsann med och hann i tid ;-) Väl på plats bjöd studentkåren på fika & frukt att ta med till tentan. Det är en sak jag gillar med tentorna här, att man slipper stressa med att fixa såna grejer

Nu skrev jag tentan i en större sal än förra gången, om den salen var stor så var den här gigantisk. Jag hade plats nummer 1249 och det var folk som hade högre så vi var väl ungefär runt 1300 st som skrev tentan där. Galet! Tentan kändes bra så förhoppningsvis gick den bra också.

Kom på bussen hem också och sen mötte jag upp C och så gick vi till campus restaurangen där jag hittade en salladsbuffé och där var det ingen kö alls, irländarna tenderar att hålla sig till pommes och annat friterat. Så skönt när man kan välja lite fräschare alternativ och få plocka själv vad man ville ha. De hade rödbetor som jag varit så sugen på så nu har jag ätit mig trött på det, perfekt ;-)

Nu är det en tenta kvar på fredag och så en uppsats som ska in. Sen är jag färdig för terminen och redo att åka hem!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Här hemma väntar vi på dig. När du kommer hem får du vila upp dig och ut och träffa kompisar och bara njuta och på tisdagen är det ingen vanlig dag utan då är det ...... ja, gissa vad.

Elisabeth sa...

Jag ska sova ut det första jag gör! Blir inte så mycket sömn nu så jag kommer slockna på planet och sen hemma ;-)