onsdag 19 januari 2011

Fish & chips

Jag är så trött. Jag sover hur mycket som helst och har försökt pigga upp mig med promenader i solen och C-vitaminer men ändå lika jäkla trött... Kanske har en förkylning i kroppen igen, vem vet.

Gårdagskvällen var mysig i alla fall. Jag och irländskorna satt i vardagsrummet och letade youtube-klipp att garva åt. Vi grät så tårarna rann, det finns många galna klipp att titta på. Vi hittade mest pinsamma klipp där folk sjunger dåligt och dansar värre men här är ett klipp som bara är sött. Hajarna är bäst ;-)


Kommer ni ihåg en film med Mel Gibson tror jag det var. Han är säker på att allt runtomkring honom är konspirationer. Jag börjar bli sån. Självklart är det britterna som ligger bakom allt, det förstår ju vem som helst. Idag hade jag kursen men favoritläraren igen. Vi pratade om ett rättsfall som handlade om en plats i UK där de har kärnkraft och avfall. Det råkar ligga på den punkten av landet som ligger närmast Irland. Enligt min lärare är det ett tecken på att britterna kanske har humor trots allt ;-) Han sa också att om man vill ha fish & chips där så är det bara att fiska upp en fisk ur vattnet så är den redan friterad.

Språkkunskaperna går framåt och jag har lärt mig en hel massa nya ord. Tyvärr är de flesta slang eller sms-förkortningar men ändå. Så kan det gå!

2 kommentarer:

MalinS sa...

slang och sms-förkortn. är ju, som vi all vet, det riktigt användbara med ett språk!

Elisabeth sa...

Precis Malin!