lördag 22 januari 2011

IKEA

Det spelar ingen roll att det var mindre än en vecka sen jag var i Sverige.
Det spelar ingen roll att jag inte ens gillar all svensk mat.
Det spelar absolut ingen roll att jag försöker att inte köpa på mig godis eller fikabröd.
När man kommer till IKEA i utlandet så får man ett sjukligt behov av att hamstra på sig allt. Jag skulle kunna köpt krusbärssylten bara för att det var svensk stavning på burken. Jag skulle kunna köpt ett fyrpack läkerol bara för att det var så otippat att det fanns. Som sagt, inte helt friskt... Jag hejdade mig dock men det slank ner lite saker ändå. Bland annat kanelgifflar och lingondricka (åh vad jag älskar IKEA:s lingondricka, så gott).

Hittade madrass och ljus också. Och en fin blomma. Så nu har jag bott in mig ännu mer i lägenheten, särskilt eftersom jag fått upp lite julklappar också.

Så många fina bilder att bläddra mellan!

Dama som försöker nå höet i snön, världens finaste Ruff och min nya blomma

Klart han ska ha hedersplatsen.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Hej
Nu har du fått det "cozy".

Elisabeth sa...

It ticks all the boxes som de säger på ert program ;-)