tisdag 25 januari 2011

Tålamod är inte min starka sida

Internet har strulat de senaste dagarna. Idag var det nere i två timmar men vi är sex personer i lägenheten och det är bara tre av oss som har problem... Väldigt konstigt!

Jag blev så desperat att jag ringde hem till Sverige. Visst är det väl skönt att vissa saker inte ändras? Jag tycker jag hade mycket tålamod som väntade en timme innan jag ringde. Och jag hade försökt allt jag kunde komma på och dessutom varit nere i receptionen och försökt få hjälp där. Siobhan är chef för receptionen och eftersom hon ovanligt nog var ensam om att jobba så åkte hon på nitlotten att försöka hjälpa mig. Nu har jag hittat ett område där min engelska definitivt behöver förbättras, det här med tekniska termer är inte lätt. Och inte kunde hon hjälpa till heller så allt mitt svamlande var ändå i onödan.

Jag blir så irriterad när internet ligger nere i timmar... Nästa gång ska jag lämna in min dator till IT service så kan de ju försöka klura ut all svenska.

Inga kommentarer: