fredag 21 januari 2011

Vardag

Jag gillar vardagen här. Hur fredagarna alltid är sig lika med de inhyrda bussarna som kommer in på campus för att plocka upp irländarna, alla bilar som dyker upp för att hämta eller de som promenerar iväg med sina stora väskor. Campus töms på irländarna när alla åker hem över helgen. Då vet man att det är fredag.

Vardagen på campus den här veckan har inte inneburit några större förflyttningar. Kinamat, promenader med irländskorna, shoppingtur till mataffären, lektioner, mysiga kvällar i vårt vardagsrum... När allt finns inom samma område så behöver man inte ta sig någonstans utanför. Vi planerar en fest på måndag och förutom att vi tänkte beställa hem mat innan så vet G till och med någon som kör hemleverans på drinkar, vin och sånt (inte hembränt om det var någon som tänkte den tanken. Pappa och lillebror, det är er typ av humor så jag gissar att ni hade haft något på lager där). Så summan av kardemumman är att jag kände att det var dags att förflytta sig lite längre bort idag.

Det fick bli en promenad i solsken till Mount Merrion där en av de bästa Tesco-affärerna finns. Jag gillar att handla i affärer som inte bara fylls upp av utbytesstudenter och små irländska freshers som ska prova på att handla mat för första gången och tror att kakor och pizza är en varierad diet. I Tesco är det istället mysiga små tanter och farbröder, män i kostym och barnfamiljer. Alla säger sorry och flyttar sig så snällt om de råkar blockera något. Och Tesco har dessutom så mycket spännande produkter, jag kan gå runt där och titta i evigheter. Idag kom jag bland annat hem med ett fynd av "Sticky BBQ sauce". Gott var det!

Så här såg det ut på vägen till affären och sen hemma på campus. Ni som varit här, känner ni igen er? Allt är helt annorlunda nu, vägen man ser är där parkeringen var. Nu är parkeringen inte lika stor längre :-)



    

2 kommentarer:

Pappa sa...

Visst kan vi nog ordna med hemkört tills du kommer hem igen men hade ingen aning om att du var intresserad av sånt :)

Elisabeth sa...

Rickard hade en skylt när han plockade upp mig på Arlanda, har du en flaska hemkört nästa gång? :)