onsdag 25 maj 2011

104 Hour Getaway

Jag är helt fast vid radion nu, det är bättre än tv det här. Min favorit radiostation har en challenge för välgörenhet där två av radiopratarna ska ta sig så långt bort från Dublin som de kan på 104 timmar (radiostationen heter FM104) på 50 euro/dygn. Jag trodde aldrig att jag skulle fastna så men det är otroligt spännande och jag har lyssnat på det på bussen hem, på kvällspromenaden och när jag städat.

Nu är den ena på väg till Ukraina och har haft problem med beväpnande vakter på tåget. Alla ringer in och säger att det inte är säkert så det är ruggigt spännande att följa.

Och imorse var det bara underhållande när den andra inte ätit på många timmar och gnällde som bara den. Han blev inte gladare när radiopratarna här hemma lade upp bilder på när de åt chips (edit: pommes frites heter det visst) till frukost ;-) Han lade på telefonen mitt i sändningen för att han blev så sur. Man kan ju inte låta bli att älska den irländska bitterheten och humorn!

Inga kommentarer: