söndag 29 maj 2011

Sunday shopping makes me happy

Först och främst, grattis på mors dag mamma! Det är ju lite dumt att det inte dykt upp något i postlådan än, särskilt eftersom jag faktiskt var på väg att skicka det för ett par månader sen när jag fortfarande trodde att vi firade mors dag samma datum både här och i Sverige.  

Idag har jag varit inne i city för att äntligen ta tag i det här med att köpa skorna jag faktiskt behöver. Och nu är det gjort, jag hittade ett par fina och väldigt bekväma skor. Just nu är de vita men som hon på Schuh sa så lär de väl inte vara det alltför länge...


Jag funderar fortfarande på de här fina skorna som jag egentligen inte behöver men som jag bara vill ha. Får fundera lite till och sen kanske köpa dem när vi är tillbaka i Dublin nästa vecka. Eftersom jag ändå inte kommer använda dem nu på roadtripen så är det ändå onödigt att shoppa ännu mer saker just nu när jag egentligen behöver banta bagaget.

Är det så här man minskar bagaget?
Ja det här med att banta bagaget går sådär. Jag har slängt hur mycket som helst och rensat flera gånger om så jag har faktiskt minskat grejerna till en tiondel av allt jag hade i mitt rum. Men sen så händer det saker man inte kan räkna med. Till exempel att Clery's plötsligt har rea på Benefit smink och Boots har köp 3 för 2 på massa produkter. Eller som att att Forever 21 har en jättefin sommarklänning som jag bara älskade.

Det har varit en väldigt lyckad shoppingdag men mindre lyckat om man ser till packningen. Men jag fick en sminkning på Clery's också, det var väldigt trevligt. Efter en veckas förkylning ser jag äntligen ut som att jag inte levt under täcket med mina näsdukar och Strepsil (även om det är exakt det jag gjort). Så nu när jag ska försöka klura ut packningen så kommer jag i alla fall vara sminkad när jag gör det.

1 kommentar:

Mamma sa...

Nu är det inte långt kvar.