fredag 6 maj 2011

Milkshake heaven

Idag var det dags att lämna bubblan på campus och bege sig ut i den stora världen igen, dvs. city centre. Jag var i desperat behov att storhandla och Tesco är billigare och större än butiken här på campus. Dessutom har de bär och nötter, vilket behövs laddas upp med när man tentapluggar. 

Efter mathandlandet var gjort så blev det ett besök på Shakeaway. Det är verkligen himmelriket om man gillar milkshakes. Det finns alla möjliga smaker, kolla den gigantiska menyn. Det finns smak av alla  godisbitar och kakor man kan tänka sig men sen också gurka och rabarber. Är det inte knäppa smaker på milkshake? Jag har inte blivit så irländsk att jag förstår grejen med allt det söta och vissa smaker låter ju inte särskilt goda men jag tog päronsmak och den var så god!

Efteråt när jag satt på bussen så fick vi vänta ett bra tag vid ett rödljus och då stod det en buss parkerad vid sidan så jag satt och tittade ut på den. Någonting var fel men jag kunde inte komma på vad. Tills jag efter ett tag såg att det var en tysk turistbuss med dörren på högersidan och föraren på vänstersidan... Jag har full förståelse för om det kommer dröja tills jag får låna någons bil när jag kommer hem ;-) Högertrafik känns inte helt rätt.

Inga kommentarer: