fredag 13 maj 2011

Färdig!

Idag skrev jag sista tentan. Det känns lite overkligt och tiden har gått så fort.
Tentan kändes bra och jag blev klar hyfsats snabbt, hade fyrtio minuter kvar och då hade jag hunnat kolla igenom alla sidor jag skrivit ett par gånger. Skulle möta G efteråt eftersom hon skrev i samma sal och jag trodde att jag skulle behöva vänta men efter ett par minuter dök hon upp och hade också lämnat in tidigt så det var ju perfekt. Medan vi satt på tentan hördes ett dånande ljud och det började vräka ner regn men när vi kom ut så hade det slutat som tur var.

Vi tog studentkårens buss tillbaka hem och hann prata igenom G's favoritämne just nu - Eric Saade. Hon hejade mer på honom är det irländska bidraget (ja Jedwards är inte så mycket att heja på) och var överlycklig att han gått vidare. Ibland är hon mer svensk än mig...

Precis när vi var vid grindarna utanför huset så hördes ännu ett dånande ljud och efter G's "oh shit that's not good" så gjorde vi oss beredda att springa och mycket riktigt så började de vräka ner. Hagel den här gången så vi sprang allt vi kunde medan G skriker och frågar om jag hade mitt nyckelkort. Det måste sett ganska lustigt ut. Men vi kom hem och in utan att bli alltför blöta :-)

Nu har jag lärt mig en ny rolig historia också. Fast den är lite elak. Den är bara rolig om man är van vid Dublin och de olika områdena men jag har ju skrivit så mycket om norra och södra delen av stan... Norra är som sagt inte den finaste delen.
Frågan är - Vad skiljer människor från djur? Svar: Floden Liffey.

Inga kommentarer: