måndag 30 maj 2011

Hej då campus

Nu är det dags för sista natten på campus och trots att det finns mycket som stör mig med att bo såhär så är det ändå vardag nu. Jag har vant mig vid att kunna traska bort till Centra för att köpa mjölk, ha vänner så nära inpå att man bara behöver gå ett par rum bort eller till ett annat hus, kunna gå till föreläsningen fem minuter innan den börjar... Eller som idag när jag mötte en kompis för att ta en kaffe i Arts block och vi sprang på en av hennes gamla professorer som glatt pratade med oss om dissertations och jobbiga föreläsare som inte ger någon feedback. Vänligheten, öppenheten och nyfikenheten när man möter nya människor är underbar.

Det blir inte riktigt sista besöket här eftersom min snälla kompis hjälp mig ur knipan med allt mitt bagage. Jag har fått ställa in en väska hos henne så nu slipper jag äventyret att ta mig och alla mina väskor till flygplatsen och vi behöver inte tränga in allt i bilen. Skönt att det löste sig så bra!


Utsikt från mitt sovrum.

Utsikt från porten


Inga kommentarer: