onsdag 11 maj 2011

Ännu en tentadag

Idag var det tentadags igen och dagen började alltför tidigt. Jag var trött och spänd och mådde illa, ingen höjdare att starta morgonen så men efter att ha tvingat i mig frukosten och fått en promenad så kändes det okej.

Första tentan kändes bra, riktigt bra till och med så jag kommer bli besviken om det inte märks på betyget. Även om jag hatar ångesten och nervositeten med tentor så måste jag erkänna att det är en kick när man sitter med en tenta framför sig och känna att den störst klurigheten är hur man ska strukturera upp svaret för man vet exakt vad som frågas efter. Man kan ju aldrig veta betyget eller hur det gick men jag vet att jag fick med alla rättsfall som borde tas med och jag kom ihåg namnen. När alla heter saker i stil med Californa v Greenwood and Van Houten så är jag nöjd bara över det :-)

Det andra tentan kändes inte lika bra. Jag svarade utförligt och jag tror att jag har rätt faktamässigt men jag kom inte ihåg alla rättsfallen där eftersom de var så många så vi får väl se hur den går.

Men nu är det en enda tenta kvar. Och även om det skulle bli pannkaka av någon av de här tentorna så kommer man få skriva en uppsatstyp av kompletering och hemma har jag min examensuppsats kvar så det innebär att jag nu pluggar till min allra sista tenta någonsin!

Halvdåliga mobilbilder men så här såg det ut när jag var på väg hemåt efter tentan...

Ett av alla lägenhetskomplex med grindar runt sig

En vanlig vy, såhär ser de flesta bostadsgatorna ut. Typiska irländska radhus.

Donnybrook

Inga kommentarer: