tisdag 2 november 2010

Flyg

Jag var så glad över att sista tentadatumet är den 17 december. Det innebär att jag kan åka hem tidigare och därför skulle jag boka om biljetten... SAS säger att de har en chatt men jag hittade inteden och jag trodde inte att ett par minuter på tlf kunde bli så dyrt men vips så var alla mina pengar på mobilen slut. Irriterande!

Snälla pappa fick ringa och nu har jag en plats på flighten den 19 december istället. Biljetterna runt jul är svindyra, inte för att jag hade förväntat mig något annat men ändå. Känns onödigt att lägga ut mer pengar än nödvändigt så det blev en flight med två timmars extra restid och en mellanlandning i Köpenhamn. Nu hoppas jag bara att det ska flyta på så att det inte blir några förseningar eller problem med bagage (ja, jag är lite skeptiskt eftersom SAS lyckades slarva bort och förstöra min väska bara den korta rutten till Skellefteå).

Men att få komma hem den 19 december (tekniskt sett är det väl den 20:e eftersom det är kvällsflyget) känns mycket bättre än den 23:e. Tre hela extra dagar hemma innan jul är värt en svindyr flygbiljett.

Och på tal om flyg så blir det en tur ut till flygplatsen imorn eftersom Malin kommer hit :-) Så härligt!

Inga kommentarer: