onsdag 10 november 2010

When Christmas comes to town

Idag har varit en sån där riktigt bra dag. Inget speciellt men bara många små saker som tillsammans gjort en bra dag.

Det började imorse när jag tack vare tips från K fick äta yoggi som inte smakade som någon hällt i en kopp socker. Alla andra yoggisorter jag testat här smakar för sött så nu blev jag riktigt nöjd!


Det har plötsligt blivit kallt igen ute nu. Det var ju det för ett par veckor sen men så blev det varmt, men nu är det tillbaka till kallt igen. G och jag tog en långpromenad igår och hon är verkligen inte rustad för vinter, hon har ingen jacka utan fick köra lager med kläder och låna mina fingervantar. Och hon ska vara den irländska av oss, hon borde ha koll på vädret ;-)
Kylan passar ju bra i alla fall eftersom julen har börjat dyka upp här. Julgranen är uppe på Grafton street, shoppingcentret är pyntat, affärerna säljer julpynt och julsånger spelas i affärer och på gatorna.


Jag fikade med svenska T som jobbar här. Det är så roligt att umgås med folk som är så lättsamma att det känns som att man känt varandra i evigheter. Härligt! Vi hann med att prata en massa men viktigaste samtalsämnet var definitivt IKEA och julmust. T var där i förra veckan och tydligen är det en svensk familj som köpt upp alla backar julmust som de hade... Så nu skulle T dit igen ikväll så vi får väl se om det har kommit en ny leverans julmust.

På vägen hem från stan så sken solen och vädret var helt fantastsiskt. Sånt gör en också på bra humör, särskilt efter ösregnet igår.


Sen hade jag min kvällslektion och jag blir alltid lite seg när det är så sent så det var skönt att slippa laga mat sen. Igår beställde vi kinamat som de körde hit ända fram till huset, det här med home delivery är underbart. Billigt var det också och vi fick gigantiska portioner så det blev middag av det idag med.

Sen pratade jag i telefon med Lasse & Anna-Greta och sen på Skype med mamma. Lustigt hur telefonsamtal och Skype kan göra så att det känns som att man skulle vara mycket närmare än man är. Undrar hur man klarade sig utan mobil och Skype? :-)

Inga kommentarer: