fredag 19 november 2010

Nedräkning

Det är exakt 1 vecka kvar tills familjen kommer på besök. Mamma och pappa har ju redan sett ön men för lillebror blir det premiär. För att han ska smälta in bland de öldrickande irländarna så har han fått träna på att komma i rätt stämningen med hjälp av en sång. Jag tror att det kommer bli succé!
Det är exakt 1 månad kvar tills jag kommer hem för jullov. Jag längtar och det ska bli så mysigt att komma hem men det innebär också att jag har en månad på mig att skriva två uppsatser och plugga till + skriva fyra salstentor. Det känns inte riktigt lika mysigt. Tempot har verkligen dragit upp nu, det märks bland annat på biblioteket som numera har öppet till midnatt.

Idag har jag haft lektion och sen har jag promenerat till Stillorgan och storhandlat mat. Fast jag behövde inte handla så mycket som jag tänkt, jag hade sån tur igår att jag fick massa mat att fylla skafferiet med. Jag var på puben för att säga hej då till två av svenskarna som åker hem idag. Efteråt fick jag med mig ett helt lass av pasta, ris, konserver m.m. som de hade över. Perfekt!

Nu ska jag starta helgen med städning och uppsatsskrivning, inte alltför roligt men det känns skönt att ha en hel helg att ägna åt uppsatserna så att man slipper stressa med det i veckan efter lektionerna när man redan är trött. Och jag måste ju se till att kunna vara helt ledig nästa helg för jag har massor av planer för familjens besök ;-)

Inga kommentarer: