söndag 7 november 2010

Temperatur

Inte nog med att amerikanskorna och jag förvirrar varandra när vi pratar temperaturer, det här med celsius och fahrenheit är inte lätt. Och även om jag inte bor i något varmt medelhavsland så är det förvirrande med temperaturskillnader ändä, märkte det idag när jag pratade med mamma och pappa. Pappa sa att Karin varit uppe i Ormsjö och att det har varit tio grader där. Det är nästan för pinsamt för att erkänna men jag tänkte automatiskt att jaha, det är ju lite kyligt eftersom vi i alla fall har 15 grader här. Det tog mig ett tag att komma på att vi pratade minusgrader för i min värld är det kallt inomhus men höstväder ute och så är det överallt. Jag har inte tänkt på att ni har det kallare hemma i Sverige. Så plötsligt förstår jag varför Lina sa att hon blev kall när hon gick ut igår när vi pratade, jag hade nog varit lite mer sympatisk om jag insett att det faktiskt är kallt hemma.

Så hej farmor och farfar, det verkar som vi har ungefär 25 graders skillnad i temperaturen för tillfället.

Det här med snö känns väldigt avlägset här

2 kommentarer:

Mamma sa...

Härligt med snö, men hoppas att de inte kommer lika mycket som i vintras, för jag tänker inte skotta det lämnar jag till du kommer hem.

Elisabeth sa...

Då kommer ni ju inte kunna ta er ut på uppfarten, ni har ju faktiskt inte stora bilen längre ;-)