lördag 6 november 2010

Trevligt med besök

Det har varit så roligt med ännu mer besök! Eftersom jag haft skola så har Malin fått underhålla sig själv ett par timmar men det gick ju bra det med :-) Starbucks och trådlöst internet är bra underhållning.

I torsdags blev det middag i Temple bar och sen en pubrunda som varade längre än vi tänkt. Vi träffade bland annat sydafrikanska rugbyspelare som kastade pengar omkring sig (bokstavligen, vi fick pengar att slänga åt musikerna som spelade på puben) och det blev en riktigt rolig kväll.

Lika roligt var det inte när jag skulle upp till min obligatoriska poänggivande tutorial på fredagmorgonen men efter en en ordentlig lunch och en power nap på eftermiddagen så kände man sig som en människa igen. Vi åt middag på O'Neills och beef, rostad potatis, grönsaker och varm äppelsås satt inte helt fel! Sen drack jag en baileys coffee och Malin tog en irish coffee som fick klart godkänt. Efter det promenerade vi ner till Temple bar och förutom några irriterande britter så träffade vi också på det betydligt roligare gänget med svenskar, ett helt fotbollslag från Smögen.

Nu har jag lämnat av Malin vid flygbussen och är hemma hos mig igen. Vädret är soligt och vackert med alla höstfärger nu, såklart vädret skuller bli bäst samma dag som Malin åker hem.


Inga kommentarer: