onsdag 3 november 2010

Protester

Stackars Malin, den irländska kollektivtrafiken har verkligen visat sig från sin värsta sida.

Först stannade bussen från flyget för förarbyte vilket aldrig hänt mig förut. Segt.

Sen när vi skulle från city till min lektion på campus så fick vi lite större problem. Studenter här har protesterat mot höjda avgifter och minskad budhet för utbildning. Det blev tydligen lite oroligheter så vi fick se maskerade studenter, garda på hästar och med hundar, massa polisbilar och vägar som var avstängda. Så en garda talade om vart vi skulle kunna ta en buss mot UCD men såklart stannade den efter halva vägen för förarbyte. Bara det att det dröjde ju så länge så vi hoppade av och gick den sista biten och sen hann jag precis lämna av Malin på mitt rum och springa till lektionen.

Och nu ikväll gick såklart inte bussen in till city när den skulle.

Den irländska kollektivtrafiken när den är som bäst ;-)

Men vi har hunnit med publunch på O'Neills, riktig pub grub som man stod sig länge på! Middag fixade vi i lägenheten idag men imorn har jag inga kvällslektioner och börjar inte alltför tidigt på fredag så då kan vi äta middag ute, gå på puben och sen gå hem till vårt hotellrum. Jag har redan spanat in duschen och jag kan inte hjälpa det men jag längtar, ska bli så skönt med en ordentlig dusch.

Efterlängtat återseende!

En del av garda styrkan till häst

3 kommentarer:

Bror sa...

Igår var Israels fd. försvarsminister på skolan. Var ett enormt polispådrag, en massa demonstranter osv vid skolan. Kändes häftigt :D

Elisabeth sa...

Häftigt! :-)
Blev det bråk med poliser där med? Eller höll folk sig lugna?

Bror sa...

Dom höll sig ganska lugna. Stod utanför och protesterade med flaggor osv. Tror dom blev tillsagda att om dom försökte något så skulle Polisen slå ner "upproret" eller vad man ska säga. Och tja... 50 st arga palestinier mot en piketbuss full med arga polis är ingen match ;)