söndag 21 november 2010

Tarts & Harry Potter

Planen för dagen är att sitta och skriva på uppsatserna. Jag gjorde det igår också men på eftermiddagen tog jag en paus och begav mig in mot city med en av amerikanskorna.

Vi åt middag på Queen of Tarts och deras savoury tarts har vi testat tidigare och de är underbart goda små matpajer. Men vi har sagt att någon gång innan jul så skulle vi unna oss något av bakverken. Vi blev inte besvikna här heller, de var fantastiska. Jag tog en New York Baked Cheesecake with Raspberries och C tog en Bailey's Chocolate Chip Cheesecake. 

Efter det hann vi med en sväng in på Clerys och nu har jag hittat ett antal klänningar och väskor som jag vill ha. Sen var det dags för bio och Harry Potter. Även om man vet historien så är den ju lika bra för det, och nu vill jag att sista delen ska komma ut så man få se slutet.

Under reklamen innan filmen så visade de bland annat Coca colas julreklam med lastbilarna som kommer körandes till musiken av "Holidays are coming". Det måste vara ett väldigt nöjt PR-team bakom den reklamen för det känns faktiskt som jul när den börjar spelas. Med den reklamen och en promenad längst ett vackert O'Connell street som glittrar av alla juldekorationer så känns julen inte så långt bort.  

Inga kommentarer: