måndag 29 november 2010

När familjen Jonsson & snön kom till Dublin

Jag har ätit lunch och tack vare generösa bidrag så bestod dieten av svenskt kaffe, julmust, hembakat mörkt bröd (tack Sussie och Stefan!) med svensk ost på och så en pepparkaka till efterrätt. Har det varit advent så har det, man måste ju få fira då ;-) Nu har snön och isen kommit till Irland också. Från att ha varit alldeles grönt och fint utanför fönstret så ser det ut så här just nu:
Som tur är så hade familjen med sig en varm vinterjacka, vinterstövlarna och så de här fina vantarna som Anna-Greta har stickat. Så nu kan jag hålla värmen bättre :-) Inomhus är jag väldigt tacksam över min gråa tröja som jag fick vid förra besöket eftersom det har tagit ett tag att få upp värmen nu.
Det kändes tråkigt att vinka av familjen, det går snabbt att vänja sig med sällskap. Fast vi har haft en trevlig helg och det känns som vi har hunnit med en hel del. Guinness store house, en tur runt stan med turistbussen, goda middagar, ett par besök på O'Neills, shopping (pappas och lillebror lyckades bäst som hittade fina kostymer som de fick hjälp att prova ut), en tågresa ner till pittoreska Dalkey och livemusik med ett roligt band som lyckades få pappa och lillebrors pints och därför dedikerade en Beatles-låt till oss. Jag har i alla fall haft en bra helg, hoppas övriga familjen inte säger emot ;-)    


2 kommentarer:

Mamma sa...

Tack för en otrolig helg tillsammans med dig. Mycket trevligt. Tungt att lämna dig, men du är ju hemma om 3 veckor.

Elisabeth sa...

Tack ni med :-)
Det går fort, har ju de sista lektionerna nu och sen är det bara tentorna kvar innan jag kommer hem!