torsdag 24 mars 2011

Beerpong och amerikanare

Igår blev jag och G bjudna på förfest som äger rum just nu.

Tid: från 18-snåret och framåt, med ett inflikande om att sist hade de så roligt att de aldrig lämnade förfesten utan hängde kvar hela natten. 
Plats: Vår lägenhet. Vårt kök, vilket såklart ligger närmast mitt sovrum. Vi misstänker att vi inte blev inbjudna pga. våra sprudlande personligheter utan enbart eftersom de antagligen kände sig tvugna att göra det med tanke på platsen.

Jag och G gav beerpong och de dryga amerikanarna en chans. Vi till och med diskuterade olika sorter av jordnötssmör trots att det måste vara det minst intressanta ämnet man kan tänka sig. Sen gjorde G middag åt oss. Toast och omelett. Det var bara en cup of tea som saknades men vattenkokaren har gömts bakom pyramider av öl så vi satte oss och knaprade på vår toast och åt vår omelett. I jämförelse med de tjugo amerikanarna som klämt in sig i vårt kök så känns vi som två irländska tanter. Jag har till och med laddat med öronproppar och jag kommer gnälla om jag inte får min skönhetssömn. Uppsatsskrivandet går sådär kan jag tala om, jag satsar på att vara väldigt produktiv imornbitti medan övriga är bakfulla och det är helt tyst i lägenheten.

Dagens fånigaste kommentar var när vi diskade och C, den mest osociala och otrevliga av dem alla, stekte hamburgare. De såg hemmagjorda och fina ut, inte alls som frysta vilket var chockerande eftersom hans kost består av att micra frysta nuggets och fiskpinnar eller koka räkor. Så för att vara lite social och stilla nyfikenheten så undrade jag om han lagat till hamburgarna själv. Hans svar "Vad då om jag gjort köttet själv?" med ett hånflin. G är bäst, efteråt så var hennes kommentar att "Jag förstod frågan, du förstod frågan, det är bara amerikanarna som inte förstår en sån fråga. Vem är det nu som är smartast?"

Inga kommentarer: