tisdag 29 mars 2011

Mysteriet med den gröna skålen

Jag har irriterat mig på när folk använder saker som inte är deras utan att diska upp efter sig. Men nu har det börjat gå för långt.

Först fick ju G sina flingor uppätna och nu har min gröna skål (en djup porslinstallrilk från IKEA som jag är ensam om att ha, den är dessutom ljusgrön och utmärker sig från alla vita tallrikar och skålar) varit försvunnen i en vecka. Den var inte svindyr och jag har som tur är en till skål att äta ur men det är mer principen att någon har tagit av mina grejer.

Den ena amerikanskan säger att hon inte har sett den men att hon också har märkt att saker försvunnit och den andra säger att hon inte tror att hon har den på sitt rum men hon ska kolla. Den dryga typens svar på min fråga om han hade sett den var "Var skulle den vara i så fall då?". Hade jag vetat det så hade jag ju knappast frågat. Nu finns det ju inte så mycket jag kan göra, ingen vet någonting. Får väl se om den dyker upp när de kollat igenom sina rum men jag vet att varit väldigt mycket folk här så vem som helst kan ju ha tagit saker från köket.

Det känns ju så lagom kul att behöva tänka på att mina saker kan försvinna i det som faktiskt är mitt hem just nu. Jag orkar inte bry mig om smutsiga betstick och flottiga stekpannor längre men jag vill åtminstonde ha kvar det som är mitt.

Inga kommentarer: