torsdag 31 mars 2011

Case closed

Jag kände mig som Sherlock Holmes när jag gick och frågade ut alla om min gröna skål. Alla sa att de inte sett den men så nu plötsligt stod den på sin plats i mitt köksskåp, som om den aldrig varit borta. Case closed egentligen men jag har mina misstankar om vem som tog den.

Om precis en vecka så kommer lillebror och jag ser fram emot besök. Vi ska ju på rugbymatch och se Leinster spela mot ett brittiskt lag. Tydligen så sjunger man alltid "Molly Malone" innan Leinster spelar. Jag visste väl att jag någon dag skulle få användning för att jag kan den låten utantill!


Annars händer inte så mycket just nu. Alla sliter med uppsatser och tentorna närmar sig så det är fullt upp. Vi pausar för att laga mat, ta en promenad eller nattliga samtal när vi är så övertrötta att man inte orkar tänka klart. Det finns definitivt fördelar med pluggsällskap hemma, det gör det lättare att motivera en till att sitta länge när man inte är ensam om att göra det.

Idag kommer tentadatumen ut officiellt men redan igår låg några ute. Enligt det schemat så har jag alla mina tentor den sista veckan av de två tentaveckorna vilket är bra eftersom det ger mer tid. Men två av mina tentor ligger på samma dag med en timme emellan varandra vilket inte alls känns bra. Det gör mig lite nevös.

Eftersom det inte händer så mycket spännande just nu så har det inte blivit några roliga bilder. Men jag har två halvdåliga mobilbilder från gårdagens kvällspromenad.

Såna här skyltar ser man inte så ofta längst med promenadvägarna hemma. Här kryllar det av helighet, kloster och religiösa sällskap.

Det häftigaste huset, en kyrka som nu är ombyggt till bostad. Tyvärr (för de som bor där alltså) så ser man in väldigt bra på kvällen eftersom fönstren är gigantiska.

Inga kommentarer: