fredag 1 april 2011

But now I've chosen aeroplanes and boats to come between us

Idag är det April Fool's Day. Jag är alldeles för lättlurad så jag anstränger mig idag för att inte bli lurad. Med tanke på att pappa är den som alltid brukar kunna lura mig så känns det som att jag har minskat risken ganska mycket bara genom att vara här. Att lura någon över mail och Skype tycker jag väl borde vara svårare och jag är beredd nu.

Häromdagen hörde jag "Home thoughts from abroad" på radion. Den är fin. Min favoritrad är "But now I've chosen aeroplanes and boats to come between us" för det är så det är. Man vill kunna vara spontan och promenera, ta tåget eller köra bilen för att träffa dem man vill träffa. Istället väljer man att vara någonstans där det krävs flygplan eller båt för att ta en fika eller ses för middag. Det gör spontaniteten lite svårare ;-)

2 kommentarer:

Pappa sa...

Hej
Bland dagens notiser i tidningarna återfinns:
-Borås tidning
Två stränga vintrar har knäckt budgeten. Nu finns inga pengar kvar till uppsamlingen av allt grus som vräkts över vägar och trottoarer.

Därför uppmanas boråsarna att själva samla in gruset och lämna in det till kommunen

-Nya Wermlands-tidningen
Nu tar soliga Karlstad över succékomedin

Karlstads kommun har köpt rättigheterna till TV 4-serien ”Solsidan”.

Serien döps om till Solstaden – och kommer att spelas in i området med samma namn.


-Västerbottens-kuriren
Umeå lägger vantarna på Sundsvalls signum

Det 30 meter höga Y:et har länge varit en stark symbol för Sundsvallsregionen. Men inte längre. Västerbottens-Kuriren avslöjar att Umeå kommun köper konstverket som varit till salu en längre tid.

– Vi köper det för att markera att det är Umeå, inte Sundsvall, som är Norrlands huvudstad, säger Carl Arnö, projektchef vid Umeå kommun.

Allt detta måste vara sant, har ju själv läst det i tidningarna

Elisabeth sa...

Såklart det är sant!