onsdag 6 april 2011

Semesterplaner

Idag har vi haft 20 grader varmt ute och helt underbart väder. Fåglarna kvittrar utanför det öppna fönstret och housing har stängt av all värme till elementen nu så man kan väl säga att det verkligen är vår. Passar ju bra att planera semestern här då.

Pappa har mailat över en bra karta där vi ska pricka in vad alla vill se under vår roadtrip. Jag skriver in lite platser men egentligen så har jag bara två viktiga punkter.
1) Att jag får se Cliffs of Moher
2) Att jag INTE behöver besöka Limerick.
Man ska aldrig säga sånt här. Det känns som att utmana ödet och att det kommer bli så fel som det annars bara skulle kunna bli i en Sällskapsresan-film. Kanske kommer vi inte hitta till Cliffs of Moher utan istället hamna i Limerick? Man ska inte ta till höger och sist någon sa det till mig så var det Jennifer som skulle ge vägbeskrivning hem till sig från t-banan. Jag tog givetvis höger (ja, jag hör aldrig det där med "inte" utan allt jag kommer ihåg är ju höger). Så nu börjar jag fundera på om man kanske ska packa ner en stab vest som alla säger att man behöver. Det kallas ju inte Stab city utan anledning liksom. 

Inga kommentarer: