torsdag 14 april 2011

Slutspurt

Igår hade jag den allra sista lektionen med min favoritlärare. Det kändes nästan lite vemodigt och jag var inte ensam om att tycka det. Hur kan man inte tycka om en lärare som säger att universitetet har utbildat många framstående jurister men även ett par av Irlands eftersökta eko-brottslingar så statistiskt sett så har vi ett par potentiella brottslingar i rummet. Sen ser han sig omkring länge och säger efter en stund att "nej, jag kan inte peka ut någon just nu men jag vet att ni finns här". Men mest är han omtyckt för hur passionerad han är och hur pedagogiskt han lär ut. Efter ett par tips inför tentan så avslutade han med att önska alla lycka till och säga att vi ses i yrkeslivet när vi är färdigutbildade jurister.

Nu är det slutspurten på terminen kvar. Två uppsatser som ska in och sen fyra salstentor att skriva.

Mitt favorit pluggsnacks. Man får plocka ihop en skål med frukter & bär, lite som lösgodisplock.

Sånt här borde man ha på SU också.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Sitter på jobbet och ser det goda i skålen, fy tusan vad jag är sugen och vad jag längtar till sommaren när alla goda frukter och bär är färska. Vi hörs i kväll.

Elisabeth sa...

Mm, det är så gott! Har tapetseringen gått bra eller är ni på väg att skiljas? ;-)