söndag 10 april 2011

Ännu ett besök är över

I fredags kväll var vi på The Old Storehouse och lyssnade på livemusik.




Igår hann vi med besök på Jameson (fast medan Rickard och Mika gick rundturen så satt jag i barens sköna fåtölj och läste min svenska skvallertidning som jag fått) innan rugbymatchen.

Rugbymatchen var på häftiga Aviva Stadium och det var Leinster som mötte det engelska Leicester i Heineken cup. Tydligen var det Europas bästa som spelade eftersom det var kvartsfinal, så vi hade riktigt bra flyt när Rickard lyckades boka biljetter till just den här matchen. Vi hamnade intill en trevlig irländare som kom ett par minuter sent och frågade mig hur ställningen var, jag sa att vi var nya på spelet och inte visste riktigt. Då frågade han först om vi kommit över från England, undrar om de tror att alla engelskmän är lika vilsna som oss när det gäller rugby? ;-) Men sen förklarade han hela spelet så man förstod lite mer i alla fall. Det var en härlig stämning och kul att se att så många män tar med sina barn också, det känns långt ifrån supporterkulturen i Sverige.










Efter matchen blev det middag på Eddie Rockets och sen ett besök på the Old Storehouse igen. Känns alltid lika konstigt att säga hej då efter besök, man vänjer sig vid att ha folk här :-)

Inga kommentarer: