torsdag 28 april 2011

Irriterande postgång och tentaplugg

Dagens Irlandsproblem är posten! Jag blir tokig. Jag har gett ut samma adress till alla och jag vet att det är den rätta adressen eftersom jag dubbelkollat nu med receptionen. Men ändå så misslyckas det ibland. Jag har fått ett par påskkort som kommit fram utan problem och sen plötsligt fick jag ett kort från Karro där det står helt rätt adress men ändå har någon strykt över den och skrivit "Merville?" på. Merville är ett helt annat bostadsområde, jag fattar inte hur de kan strula till det så? Nåja, det kom ju rätt i alla fall men jag väntar fortfarande på ett kuvert och ett paket från mamma. I höstas kom ju inte mosters paket fram och det var irriterande nog, nu är jag less och jag blir så besviken om inte det här heller kommer fram.
Igår när jag var nere och pratade med receptionen så sa de att hon som har ansvaret där är tillbaka först imorn så har inget dykt upp då så får jag väl prata med henne. Men hur svårt kan det vara för posten och receptionen att få det rätt?

Om jag ska sluta klaga så har jag i alla fall haft en bra pluggdag idag. Jag var hemma hos svenska M och vi pluggade, åt lunch i solen ute i trädgården och pratade om saker hemma. Det känns lite underligt att sitta i ett hus i Dublin och planera att ses i Stockholm om inte alltför länge. Vissa dagar känns det som att det bara var häromveckan som vi stod utanför slottet för den allra första kaffe & info-morgonen.
Det var en fin dag med underbart väder så jag har fått lite färg på kinderna och borde vara full av energi men tentaplugget tar musten ur en! Det ska bli otroligt skönt när alla tentor är skrivna och jag bara kan njuta av den sista tiden här.

Inga kommentarer: