lördag 2 april 2011

Så var det helg igen

Jag trodde jag klarade mig från att bli lurad igår tills Jenny avslöjade att hennes ändrade relationsstatus på facebook inte stämde. Nästa gång tänker jag inte säga grattis till någon förlovning ;-) Så typiskt!

Anna-Greta var gullig och ringde på mobilen så igår fick jag prata svenska på mobilen på första gången sen jag var hemma. Det är alltid lika mysigt med en pratstund.

F är kvar här över helgen. Hon har haft en obligatorisk vandring i city för att titta på arkitekturen där och är missnöjd över att behöva stanna kvar här hela helgen istället för att åka hem. Fast jag är väldigt glad för sällskapet. Kom just hem efter en promenad till Tesco i Stillorgan och snart ska vi laga middag.

Tur & retur till mataffären 

Fin skolbyggnad i Stillorgan.

Svenska färger

Jag gillar gatorna bakom campus.

Genväg

En del av Roebuck castle och det färgglada huset är det campusboendet där de har catering så de slipper laga mat själva. Fast trots det har de större kylar än oss andra. Inte för att vi är bittra...  

Inga kommentarer: