måndag 18 april 2011

Besatthet

Ibland undrar jag om man måste vara lite smått tokig för att klara av att plugga. När det känns som att man inte kommer orka mer så sparkar man sig själv i baken (eller som igår när lillebror fick sköta peppandet och såg till att jag fick ett ryck där vid tiotiden på kvällen) och man blir nästan lite besatt. Plötsligt är klockan snart tre på natten. Jag hade svårt att komma ner i varv efter det, när man passerat gränsen för övertrötthet så är det svårt. Tillslut somnade jag men vaknade upp av mig själv några få timmar senare och var klarvaken. Som sagt, lite galet är det. Uppsats- och tentaperioder är nog inte hälsosamt i längden men snart är det över. Över på riktigt eftersom det snart är en uppsats kvar mellan mig och min examen.

Hittade en gammal bild från förra sommaren. Längtar tills svensk sommar och LEDIGHET!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den ledigheten är du värd, "hemma hos" ja gissa vilka.

Lillebror sa...

Vilken bra lillebror du har som motiverar och stöttar!

Elisabeth sa...

"Hemma hos"... Inte hos familjen Jonsson i alla fall eftersom jag enligt någon (kan det vara lillebrodern igen?) inte är välkommen där. Passar det inte så får det vara. Men jag har redan fått erbjudanden av Lina (både Emils rum och en box i stallet, bra service med valmöjligheter) och av Sussie & co ;-)

Men ja lillebror, när har jag lyssnat så bra tidigare? Har nog aldrig hänt. 5 timmar extra satt jag efter ditt meddelande. Inget stekande här inte.

Malin sa...

Åh, ja, den där bilden är verkligen sommar! <3

Elisabeth sa...

Ja det är den verkligen! Så härligt!