lördag 26 mars 2011

Campus

En av sakerna jag uppskattar med att bo på campus är att det alltid är folk ute på området. I Farsta har jag en favorit runda för promenader och löpturer men eftersom den ligger intill vattnet och bakom de flesta husen så blir det isolerat om man är där tidigt eller sent på dagen. Här spelar det ingen roll om det är tidigt på morgonen eller sent på kvällen, det finns alltid folk ute i löpspåret, på promenadvägarna eller på alla sportplaner. Fotbolls- och rugbylagen kan man alltid lita på, de är ute och tränar så mycket att man ibland undrar hur de hinner med skolan.

Jag sitter och skriver på mina uppsatser och har just varit ute på en lunchpromenad i ett ganska grått och trist väder. Fördelen med det är att det gör det lättare att sitta inne och skriva sen. Jag är lite bitter över att jag inte kan vara med och födelsedagsfira pappa. Och äta tårta. Det känns lite roligare än att skriva uppsatser.

Igår fick jag hämta ut mitt Statement of Results. Ett officiellt dokument, med stämpel och allt, där resultaten från förra terminen står. Det känns lite konstigt att titta på resultatet av sex kurser, tiden har gått så fort att det är lite overkligt att tänka tillbaka och inse att jag faktiskt läst och tentat av alla de kurserna. Känslan av att ha gjort det här väger upp för tårtan och allt annat man missar :-)





Inga kommentarer: