måndag 28 mars 2011

Humör

Jag var inte på bra humör igårkväll och det var knappt så jag var på bättre humör imorse. Som jag sa till pappa, gissa hur mitt humör var när jag stod utanför dörren och upptäckte att den var låst... Jag är inte alls bra på sådana motgångar, oavsett hur små de är så blir jag grinig istället för att tänka logiskt och lösa problemet (men jag är ju i alla fall medveten om det numera). Men övning ger färdighet och jag har faktiskt blivit lite bättre. Lite.

Något som gör mig på väldigt bra humör däremot är att lillebror med kompis kommer på besök om två veckor. Rugbymatch och middag på O'Neills är planerat, sen vet jag inte om grabbarna har några särskilda planer. Jag vet i alla fall att oavsett hur mycket jag tycker om min lillebror så tänker jag inte besöka Guinness store house en fjärde gång ;-)

Och nu har vi lyckats hitta en bra helg och bra flighter så i maj så kommer Sarah, vilket gör humöret ännu bättre. Jag kommer dessutom vara helt ledig då så det blir semester för oss båda. Perfekt!

Känns som att de sista två månaderna här kommer gå så fort med uppsatser, tentor och besök. Snart är jag väl tillbaka i Sverige och undrar vad som hände med dagarna.

Inga kommentarer: