söndag 27 mars 2011

Spring forward, fall back

Jag gnällde just till Lina om att förlorat en timme idag. Hon var lite mer positiv och sa att man får ju tillbaka den om ett halvår ;-) Vilket är sant men jag & mina uppsatser skulle behöva den nu idag.
Det här med att gå mellan vinter- och sommartid ställer alltid till det i mitt huvud. Jag lär mig liksom aldrig, det känns inte logiskt och varje gång klockan ska ställas om så är jag lika förvirrad. Häromkvällen satt vi och diskuterade det här i minst EN HALVTIMME utan att bli helt säkra, så jag är åtminstonde inte ensam om det. Jag tror inte det gjorde irländskorna mindre förvirrade när jag började mumla för mig själv om trädgårdsmöbler men mamma säger ju alltid att man ska tänka att man ställer fram trädgårdsmöblerna på våren och ställer tillbaka dem på hösten. Till slut så kom vi fram till att det ska vara spring forward and fall back. 

Efter att ha sett diverse statusuppdateringar på facebook igår så har det dykt upp en ny punkt på min lista över saker som jag vill ha när jag är hemma igen. Våfflor. Jag vägrar äta en här för de som finns är  en decimeter tjocka och dryper av fett och de serveras med korv och bacon. Blä! Jag vill ha tunna krispisga våfflor med grädde och hallonsylt. 

I veckan hittade jag ett roligt grattis-kort där det stod något i stil med att "du vet att du blivit gammal när du tänder det sista ljuset på tårtan och det första redan har hunnit brinna upp". Roligt tycker jag, pappa verkade inte förstå vad jag menade. Men det kvittar ju eftersom jag inte köpte det kortet. Hittade ett annat snällare kort men vi får väl se om posten samarbetar så att det kommer fram någon gång men det är väl lika bra att säga grattis här med för säkerhets skull. Grattis till världens bästa pappa som fyller år idag! Som den snälla dotter jag är så låter jag bli att skriva ut antalet ljus som skulle behövas.

2 kommentarer:

Pappa sa...

Tack för gratulationen, antalet ljus är ju rätt oviktigt men man får ju konstatera att numera värmer man lätt upp en hel fastighet när man ska tända alla ljusen i tårtan

Elisabeth sa...

Miljömedvetet är det i alla fall!

Hoppas du får kortet idag.