fredag 18 mars 2011

Have you met Nemo? Isn't he gorgeous?

Eftersom alla pubar och matställen var fulla så gick vi till Supervalue och köpte med oss mat och satte oss vid Liffey för att äta lunch. När vi satt där så dök det upp ett gäng irländare som antagligen hade druckit sedan frukost. Den ena stal ett fiskespö och gick omkring med. Han pratade med flötet som han sa var hans hund Nemo och frågade "isn't he gorgeous?" och undrade om jag ville pussa på Nemo. Nej tack. Men han fick ett gäng turister att göra det så han var nog nöjd ändå. Lite mindre nöjd blev han när ett par garda kom cyklandes på strandpromenaden och sa till honom, hans kompisar och ett par av tjejerna i vårat gäng som också hade alkohol med sig att det skulle bli böter på ett par tusenlappar om de inte hällde ut drickan.

På en enda dag tror jag att jag firat Irlands nationaldag mer än jag firat den svenska nationaldagen under alla år. Det är lite underligt. Men jag vill definitivt fira St. Patrick's day igen på Irland. Det går inte riktigt att beskriva stämningen som är när hela staden firar, alla pratar och skrattar med alla... Magiskt!

1 kommentar:

Mamma sa...

Önskar att vi var där och se allt roligt du är med om.