torsdag 3 mars 2011

You can now check in

Vilken kväll igår! Vi testade ett nytt ställe som ingen av oss varit på, det heter Tripod. De hade bra musik, billiga drinkar och en rätt cool lokal. Så vi hade riktigt trevligt. Vi satte oss ner en stund för att G skulle vila fötterna och det satt en kille i soffan. Han satt och log för sig själv när han räknat ihop småmynt, tydligen räckte det bra för en snabb sväng till baren och sen var han tillbaka med ett glas öl och surplade i sig den med hjälp av fem sugrör på en gång. Vi tog lite bilder och då erbjöd han sig att ta en på oss ihop så alla kom med. Efterdet så var vi nog i hans värld nya bästa vänner för plötsligt började han prata med mig. Han frågade vad jag läste och vart och det visade sig att han också pluggade här. När jag sa att jag bara var här på utbyte så skulle han säga att min engelska var impeccable, vilket såklart är en egoboost att höra. Vem vill inte prata felfritt? Men jag vet inte, komplimangen kanske inte känns lika trovärdig när personen som säger det är så full att han har problem att uttala impeccable ;-) I vilket fall som helst så hade vi en väldigt trevlig kväll!

Soliga Ha'Penny bridge i bakgrunden

Så här ser det ut utanför mitt köksfönster just nu. Gaelisk fotboll.
Idag på eftermiddagen har jag varit en sväng på stan och när jag var där pep min telefon till och jag fick ett sms: You can now check in on SK536 DUB-ARN... Vilket alltid är en trevlig påminnelse om att det då är 24 timmar kvar till flighten. Så nu ska det packas och fixas ikväll och sen ska jag sova sött inför uppstigning och färd ut till flygplatsen imornbitti.

Det känns lite konstigt att tänka sig att jag vid den här tiden imorgon förhoppningsvis kommer ha landat i tid, hämtat mitt bagage och hittat världens bästa pappa som kommer och hämtar upp mig.

Inga kommentarer: