måndag 14 februari 2011

Andra säger lyckan den finns i ett ögonblick

Lyssnar på Cornelis Vreeswijks En Stund På Jorden och planerar för Sverigebesöket. Så mycket jag vill hinna med eller snarare så många jag vill hinna träffa men precis som sist lär väl dagarna försvinna alldeles för fort. Sen irriterar jag mig även på Skype som inte vill fungera alls och internet som fungerar halvdant, fast det ska tydligen bero på byggandet av nya juridikbyggnaden så den här gången är det inte amerikanarnas fel.

Morgonen var solig och fantastiskt vacker och jag är så glad att jag hittat Deer park. Perfekt slinga för promenader och löpturer på dagen när det är ljust. De stänger parken på kvällarna när det är mörkt, fast jag skulle inte vilja springa där själv då ändå så det gör mig ingenting. Det bästa med dagen var ändå att komma ut från föreläsningen klockan 18 och upptäcka att det fortfarande var ljust ute och fåglarna kvittrade. Det känns verkligen som en svensk vårkväll då.

Vi pratade om "legal privilege" på lektionen idag och jag insåg att jag inte kan komma på hur vi översätter det till svenska. Klient förtroende kanske. I alla fall, frågan dök upp vad som händer om klienten tror att han/hon delar med sig av något till en riktig advokat och det sen visar sig att människan inte alls är advokat. Då svarar Paul något i stil med att "ja om det inte är en riktig advokat utan någon som gått på Trinity..." Det där är anledningen till att jag aldrig kommer kunna köpa den fina lila mjukiströjan som jag är väldigt sugen på, det står Trinity på den.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Ja du här har vi ingen vårkväll, här har vi snö som vanligt, nu börjar man bli urtråkad på denna vita matta. Jag tror att när du kommer hem så har det nog inte minskat på snöfronten. Har du fortfarande problem med Skype

Elisabeth sa...

Jag försöker förtränga snön, sluta påminn mig för annars låter jag bli att komma hem och stannar här i vårvädret.
Nej nu funkar det igen :-)