fredag 11 februari 2011

Saker jag gillar med Irland

Det finns många saker jag gillar med Irland men det gäller ju att uppskatta även små detaljer.

Jag gillar att det är grönt ute och förutom en liten regnskur så har vi vårväder. VÅRVÄDER i februari och vi hade det redan i januari. Man behöver inte oroa sig för is och halka på trottoarer och vägar. Inget snökaos, inga inställda bussar eller tåg, inga bilar som ska skottas fram... Jag gillar vackra vinterdag och jag vill inte vara utan att kunna åka snöskoter, promenera en solig vinterdag eller den härliga känslan av att komma in i värmen och bara titta ut när det snöar. Men en lagom dos räcker, jullovet var perfekt och nu är det skönt att slippa tänka på hur man ska ta sig fram och alla lager kläder man måste dra på sig.

Jag gillar att när man kliver in i en hiss med irländare så säger de "Hi! How are you?". Jag har anpassat mig vilket blir intressant när man kliver in i en hiss med någon som visar sig vara en annan utbytesstudent. Då får man en blick som om man vore helt dum i huvudet som faktiskt pratar i hissen och sen får man stå där i obekväm tystnad under resten av hissfärden.

Jag gillar att inte behöva packa matvarorna själv. Det må vara höjden av lathet men nu har jag vant mig vid att få matkassen packad. Undrar hur jag ska lyckas få affärerna hemma att nappa på den idéen? 

Inga kommentarer: