tisdag 15 februari 2011

Kanelbulle och dansbana

Idag har det spöregnat hela dagen. Regnet håller oftast inte i sig mer än tio minuter men idag höll det minsann i sig länge. Typiskt eftersom jag inte harett enda helt paraply eftersom blåsten förstört tre stycken för mig. Jag försökte snåla lite och laga ett innan jul men det gick inte så bra. Jag måste köpa ännu ett nytt nu, det är lagom roligt att bli dyngsur bara man gått en meter utanför dörren.

Det var en seg dag idag, inte bara på grund av det trista vädret. Tisdagarna är med fransmannen och en annan lärare som har strukturerade handouts vilket är kanon men hennes lektioner går ut på att hon i princip läser från sina papper. Hon pratar utan inlevelse eller energi så det blir segt att lyssna på.
En av de svenska tjejerna som bor i ett hus med en ugn hade bakat svenska kanelbullar så jag fick med mig hem efter skolan. Inte illa med en kanelbulle till fikat såhär en vanlig tisdag. Bra avslut på en seg skoldag!

Jag har underhållit mig med att titta på webb-tv. Första avsnittet kunde jag inte bestämma mig om jag tyckte det var lite för pinsamt eller inte men nu är jag fast, Dansbanan i Täfteå är underhållande! Det är nog första gången jag hör någon utanför familjen använda ordet "eljest", bara det gör ju att man gillar programmet. Fast jag har upptäckt att på tv verkar eljest vara lika med singel så nu har jag tänkt att om jag och Sarah inte lyckas charma lill-greven i Ormsjö så kanske vi borde kolla upp dansbanan i sommar? ;-) 

4 kommentarer:

Sarah sa...

hahaha! Det är givet!;D
Täfteå är så pass nära Skellefeå så ;P Får väl prova våran lycka där istället ;P

Elisabeth sa...

Haha ja man kan ju inte få allt här i världen så vi får väl ge upp drömmen om en man som lägger döda råttor på rad ute på gårdsplan ;-)
Ytterliggare ett plus är att inträdet knappast kan vara dyrt, det här är nog den billigaste av alla våra planer!

MalinS sa...

Eljest betyder väl lite annorlunda. Så används det på landsbygden i Finland i alla fall.

Elisabeth sa...

Ja det gör det. Har bara inte hört någon använda det nere i Stockholmsområdet.
Mats-Ove är ju definitivt lite eljest ;-)