torsdag 3 februari 2011

Inspector Clouseau, storm och swine flu

Torsdagar är långa dagar. Jag har tre kurser på rad utan någon lunch och bara tio minuters paus mellan så att man kan byta lektionssal. Eller ja, meningen är att det ska vara tio minuter men eftersom föreläsarna alltid drar över så blir det aldrig det. Fast jag har ändå tur för jag behöver bara gå runt hörner medan ett par i klassen har en kurs på andra sidan campus och det tar en kvart - tjugo minuter att gå dit så de missar alltid något.

Jag har ju inte varit så nöjd med den förvirrade lilla fransmannen och jag har försökt byta bort allt med honom men en kurs är kvar eftersom jag inte kan byta runt mer utan att det krockar med de kurser jag verkligen vill läsa. Nackdelen med hans kurs är att man inte får någon hjälp av hans undervisning, den är så ostrukturerad. Men idag upptäckte jag fördelen när vi diskuterade arresteringar, poliser och hur de får agera när de misstänker vapen. Fransmannen gör det inte medvetet men han är hysteriskt rolig när han ska demonstrera lite skådespelartalanger och visar hur poliserna i vissa fall kan ha tänkt... "Aha I suspect a gun" (säkert troligt att de tänker exakt så) och han säger det med exakt samma brytning som Inspector Clouseau  i Rosa Pantern.

Imorse hade vi solsken men efter alla mina lektioner hade det hunnit bli stormväder och det har bara blivit värre och värre under kvällen. Jag har krypit in under en filt och planerar att underhålla mig med ett par avsnitt av min nya favoritserie, Traffic blues. Får man inte nog av prat om garda i skolan så får man se dokumentärer på fritiden ;-)

Tyvärr har G varit hos doktorn idag och det visade sig att hon har svininfluensan. Vi har båda haft huvudvärk och varit trötta men hon blev sämre igår och har frusit och haft feberfrossa och idag hade hon så ont i huvudet att hon inte ens tog sig upp. Stackarn får åka hem till Tallaght nu och bli omhändertagen av sina morföräldrar så hoppas hon blir bättre snabbt. F är också sjuk och åkte upp norr hem till sin familj.
Jag hoppas verkligen att jag inte blir sjuk, blir lite nojig men jag vaccinerade mig ju och hoppas på att jag klarar mig.

Vädret nu på eftermiddagen 
Träden står vanligtvis upp, de ligger inte ner såhär...


2 kommentarer:

MalinS sa...

Åh, kan du inte filma den lille fransmannen?

Håll dig frisk nu!

Elisabeth sa...

Haha, han vore faktiskt värd att ha på film!

Tack!