fredag 4 februari 2011

Blåsigt värre

Idag fick vi resultaten på alla kurserna från förra terminen. Jag hatar den nervösa känslan och illamåendet man känner de få sekunder det tar mellan man loggat in och sidan med resultaten laddas. Men nu så här efteråt är jag lättad och faktiskt nöjd. Jag intalar mig alltid innan att så länge man slipper göra om något så är det bra men när man väl sitter där med resultaten framför sig så räcker det inte med att klara sig, man vill alltid att det ska gå bättre än så.

Annars är det storm här med varningar på radion. Det är läskigt hur blåsten blir här, utan att överdriva så har jag aldrig varit med om något liknande hemma. Jag stod stilla emellanåt på vägen hem från matshoppingen, fast att jag försökte ta mig framåt. Vinden blir så stark att man inte tar sig fram utan får anstränga sig för att gå emot. När jag satt på bussen in till stan (jag hade tänkt promenera men ångrade mig så fort jag kom ut) så åkte jag förbi Waterloo road, där jag bodde med mamma och pappa första nätterna i september. På ett ställe där höll de på att såga ner trädgrenar som hängde över vägen. Det var fotografer och kameramän på marken, vilket kändes lite avancerat bara för att de tog ner grenar. Sen hörde jag på radion att en kvinna dog där igår när ett träd blåste ner över henne. Så sorgligt!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Hej
Både pappa och jag tycker nog att du gjorde ifrån dig bättre än att bara klara dig på tentorna. Ett stort grattis från oss. Håll dig inom hus nu när det är så dåligt väder.
Kramis från mamma

Elisabeth sa...

Tack tack :)
Har hållit mig inne och nu är vädret lite lugnare. Tur det.
Kram