söndag 27 februari 2011

Överraskningar

Jag blev glatt överraskad av att Anna-Greta ringde på mobilen igår. Det är så roligt att pratas!

Igår var jag ute och drack drinkar och för första gången på ett par veckor så var det inte en pub. Vanligtvis hamnar man alltid på pubarna om man inte ska ut för att dansa men igår var vi sugna på drinkar och då är inte puben det bästa stället. Att trängas med turister alternativt Guinness-drickande irländare för att försöka förklara vilken drink man vill ha är inte lätt. Vodka & cola kan man få på sin höjd. Så vi begav oss till en favorit, South William. Pomegranate Cosmo var betydligt godare än Vodka & cola!

På vägen hem träffade jag väldigt otippat på en av de tyska tjejerna från i höstas. Det visade sig att hon kommit tillbaka för hon kände sig inte klar med Dublin så nu har hon fixat en praktikplats. Jättekul eftersom hon är så trevlig, så nu har vi redan bestämt att passa på att göra och se sånt vi inte hann med i höstas. Nackdelen med att vi hade så trevligt och kunde ta sällskap sista promenadbiten hem var att vi fastnade länge i allt uppdaterande och planerande. Dublin är inte lika vårfint och varmt om nätterna än. Det var kallt att stå ute mitt i natten så när jag kom hem fick jag fixa fram båda varmvattenflaskorna igen.

En av amerikanskorna hade tre tjejer över här i fredags och de käkade middag och det visade sig att de pluggade i London. När de försvann för att låna amerikanskans dusch började jag ana att de inte hade något hotellrum. Igår morse var jag in i köket ganska sent och då hade de redan försvunnit ut så det var ju inget som störde. Imorse fick jag en överraskning när det låg en tjej och två killar där. De sov när jag gick ut på långpromenad, när jag fixade frukost, när jag ställde in maten som jag handlat och de sov när jag skulle laga lunch vid 12.30. Inte för att jag bryr mig om att jag störde dem men jag störs av att behöva lyssna till någon som snarkar någon meter ifrån mig när jag lagar frukost.

Jag sa till när jag skulle ha en person på mitt rum men den amerikanskan varken frågade eller varnade när hon hade tre tjejer och två killar som sov här. Hade jag vetat att jag inte skulle ha någon mer här så skulle jag kunnat anmäla i receptionen eftersom det finns så strikta regler men det kan jag ju inte göra om jag själv kommer ha någon här. Så det är ju bara att bita ihop. 

Inga kommentarer: