onsdag 23 februari 2011

Vår i luften

Idag var en riktigt seg dag skolmässigt. Vanligtvis har jag en lektion mellan 17 - 18 vilket är helt okej, man klarar det även om man pluggat under dagen. Men gårdagens lektion i en annan kurs blev flyttad till idag, mellan kl. 18 - 20. Då är jag definitivt inte på topp energimässigt! Som tur var har jag den kursen tillsammans med en kompis som var gullig nog att köpa smörgåsar till oss båda medan jag var på min första lektion så vi fick i oss någonting.
På väg till skolan idag
Vi har ju haft grönt och fint ända sen jag kom tillbaka efter jul men nu känns det verkligen som vår i luften! Irländarna har ju gått i koftor och ballerina skor hela vintern men nu börjar även vi andra utnyttja vårkläderna.

Det är lätt att skratta åt irländarnas klädval och jag har aldrig varit så extremt tunnklädd men det slog mig förut att jag nog allt var lite för optimistisk ändå. Jag insåg det när jag kom på att i princip allt jag utnyttjat som mest i vinter var saker som jag själv inte hade med mig. Varmvattenflaskorna köpte jag i och för sig helt på egen hand. Vinterjacka + vinterstövlar hade familjen med sig, min nya favorit tröja i fleece + ett par vantar med avklippta fingrar att ha på sig inomhus fick jag av moster & co, de varmaste sockorna skickade Karro över, de varmaste vantarna fick jag av Anna-Greta, handvärmarna som räddade fingrarna fixade Lina... Jag ser ett mönster här och inser att jag nog inte är så organiserad och förberedd som jag kanske lurat i mig själv. Så nästa gång jag säger att jag klarat mig helt själv så är det fritt fram att påpeka att alla varit delaktiga ;-)

Jag hörde att pappa hjälpt Lasse & Anna-Greta med att hitta hit till bloggen också så hej!

Inga kommentarer: