söndag 20 februari 2011

They're back!

Jag är nog inte så realistisk när det gäller den svenska bostadsmarknaden. Man skulle kunna säga att jag är helt ute och cyklar faktiskt. Lillebror hittade fina lägenheter som vi spanade på medan vi pratade på Skype och jag skulle gissa priset på en av dem. Jag anade att det inte var rätt när jag hörde asgarvet. Själv tycker jag att 10 miljoner hit eller dit var ju ganska nära ändå.  

Irländskorna är tillbaka nu efter deras omgång av svininfluensan. Allt blir så mycket roligare med deras sällskap. Jag har redan skrattat mer än vad jag gjort på länge, det går liksom inte att låta bli för G är så hysteriskt rolig utan att ens försöka. Hon skulle exempelvis berätta om en tjej hon känner som tydligen är jättesmal men när tjejen pratar om hur mycket hon äter så låter hon så besatt av mat att man skulle kunna tro att hon var större än hon är. Det är ganska enkelt att beskriva det ungefär så. Istället börjar G det hela med att "tänk dig att du är blind..." och sen tappade hon bort både mig och F någonstans för det blev bara ännu mer förvirrat. Vad hon velat säga var alltså att om man inte kunde se tjejen så skulle man aldrig ha trott att hon var så pinnsmal som hon är.

Nu är det dags för International Week på campus och det ordnas middagar, fester, filmvisningar m.m. Vi har redan planerat in att gå på Halal Food Festival där de ska bjuda på halal-mat från massa olika länder. Får se vad som händer mer i veckan.   

Inga kommentarer: