måndag 7 februari 2011

Dagens Irlandsproblem: Matvarianten

Mina största irritationsmoment i höstas var det stökiga köket, bristen på värme i rummet och duschen som inte var så bra vattenstråle.

När det gäller duschen så har inget förändrats men jag försöker acceptera att det ändå inte går att göra något åt det så det är ingen idé att lägga energi på det. Det funkar inte alltid, ibland står jag med schampo i håret och blir irriterad på att man inte ska kunna skölja håret ordentligt. Men ljusglimten i det hela är att jag inte har samma långa hår som för ett par år sedan, det hade varit ännu värre!

Värmen är bättre nu när våren kommit hit. Så nu fryser man inte alltför mycket ens när man är i badrummet. Varmvattenflaskor och handvärmarna jag fick i julklapp av Lina var guld värt i början men nu hoppas jag att vårvädret ska hålla i sig så man klarar sig utan det.

Köksgolvet är återigen så smutsigt att jag fick fixa mat med mina läderstövlar på mig idag, Man vill inte gärna stå där i strumpor. Jag gillar mina aloe vera strumpor för mycket för att utsätta dem för det. Men förutom det så har jag nästan lyckats förtränga hur jobbigt det är att dela kök med folk som inte kan hålla ordning efter sig.

Det största irritationsmomentet just nu hör faktiskt till matlagandet. Jag vill ha en ugn! Jag tycker vanligtvis det är roligt att laga mat eller baka, det är ganska skönt avslappnande att fixa med om man inte behöver stressa ihop något. Men nu har jag noll fantasi på vad jag ska göra, även om jag vet attdet finns massor med saker man kan göra utan ugn så är jag bara sugen på det jag inte kan göra. Som idag när jag stod och stekte upp färs och blev sugen på ett recept jag fått av farmor med färsbiffar i ugn med ananas och gratinerad ost. Det är retsamt när man blir sugen på saker bara för att man vet att man inte kan få dem.

När jag kommer hem blir det kalas varje dag när man kan göra saker i ugn igen! På tal om kalas så hittade jag en av mina bilder ifrån kalaset i Ormsjö förra sommaren. Det känns som det var häromdagen, konstigt hur tiden går så snabbt.

Inga kommentarer: