söndag 20 februari 2011

Enkelbiljett

Det känns lite konstigt att ha en enkelbiljett hem fixad nu. Jag hoppas i alla fall att pappa inte ljuger, men vem vet... Jag kanske står där i juni och får vinka av övriga familjen när de kliver på planet hem till Sverige ;-) Mamma, pappa och lillebror kommer över hit för en veckas semestrande runt ön vilket ska bli så roligt. Jag kommer antagligen ha lite tid över innan de kommer eftersom tentorna verkar ligga ännu tidigare än jag först trodde så då kommer jag kunna ha semester här och bara njuta. Och sen en vecka med familjen. Så det finns gott om tid att utforska övriga delar av landet vilket är tur eftersom det finns så mycket jag vill se.

Jag vill hitta fler landsortspubar att dricka pints på, se om man verkligen inte förstår folket i Donegal, stå vid Cliffs of Moher och se ut mot Atlanten, upptäcka om det stämmer att Connemara är en av de få oförstörda naturplatserna som finns kvar... Egentligen vill jag se hela ön. Förutom Limerick.

Men förutom att jag vill se varenda milimeter av Republiken Irland så lockar även Nordirland med Belfast och the Giant's Causeway. Och sen har jag hela tiden varit lite sugen på att åka över vattnet till Wales eftersom den går en färja som bara tar strax under två timmar. Det vore roligt att se kusten och havet från en båt och Wales var ju mer än tjugo år sedan jag besökte så det vore spännande att få se nu när jag kommer kunna minnas mer av det.

Det känns inte som att det är någon brist på platser att besöka i alla fall :-)


Inga kommentarer: