torsdag 7 oktober 2010

Dagens Irlandsproblem

Istället för I-landsproblem så får det bli dagens Irlandsproblem, tyvärr kan jag inte ta åt mig äran för den fyndigheten eftersom det som vanligt bara är pappa som kommer på sånt. Ära den som äras bör.

I alla fall, dagens problem som just nu är det största samtalsämnet bland oss i lägenheten (hm, det säger kanske något om vilken nivå det är på våra diskussioner) är duschen och vattenstrålen. Eller snarare den icke-befintliga vattenstrålen. Duschhandtaget sitter fast i väggen och vattenstrålen är ynklig, det är ett himla jobb att tvätta håret. Det är likadant för alla så det är inte så att det är en dusch som är dålig. Förutom att jag längtar efter att resten av familjen Jonsson ska besöka mig i november så är jag tacksam över att få sova på hotell och kunna duscha ordentligt, jag längtar redan och kommer bli djupt besviken om duschen är likadan där ;-) 

4 kommentarer:

Pappa sa...

Den här gången fick jag äran för något som Du själv kommit på :)

Elisabeth sa...

Verkligen?
Då var det jag som fantiserade för jag var säker på att du sa Irlandsproblem och inte I-landsproblem när vi pratade, tyckte jag var riktigt roligt ;-) Ännu bättre om jag kan ta åt mig äran!

Madeleine sa...

Typiskt utomlands att inte ha ordentliga duschar! (Hur-svårt-kan-det-va?) Matkassar då? Har de också ynkliga småpåsar eller rejäla svenska papperskassar? Kram på dig!

Elisabeth sa...

Det är lika illa där! Små tunna kassar som går sönder och som inte rymmer någonting. Jag saknar hederliga svenska matkassar!
Kram