tisdag 26 oktober 2010

Paris

Några av helgens höjdpunkter:
  • Free walking tour med en rolig guide. Helt gratis blev det inte, det är upp till var och en om man vill ge dricks men han var värd det för turen var så bra.  
  • Gratis & kvällsöppet på Louvren
  • Mysiga Latin quarters
  • Versailles
  • Loppmarknad i förorten
  • Italiensk glass
  • Att jag blivit frågad tre gånger om jag är irländsk. En gång av en irländska. Och det är efter att jag pratat förvånande nog... Fast vem vet, det kanske såg ut så när jag var ute på gatorna eftersom jag nu gick och muttrade över hur franmännen kör på helt fel sida och varför står det police och inte garda på uniformerna man ser? Två månader här och jag är fördärvad.  










6 kommentarer:

Mamma sa...

eqHej
Skönt att höra lite från dig, vad är det för smaskigt du håller i handen eller är det giftigt.
Kramis
Mamma

Elisabeth sa...

Det är en macaroon, du vet de där jag letade efter på Brown Thomas? Man kan se bilder här: http://www.laduree.fr/_docs/produits/_brochures/laduree-flyer-macarons-fr.pdf
De smakar lite som maränger, svårt att förklara men jätte goda.
Önskar jag vore hemma idag! Kram

Elisabeth sa...

Den jag har bild på är förresten pistage-smak, det är därför den ser giftigt grön ut.

Mamma sa...

När är du på datorn i kväll

Elisabeth sa...

Jag har redan varit ute och handlat mat, kommer vara hemma och skriva på uppsatsen hela kvällen så jag har datorn och Skype på förutom när jag fixar middagen.

Sarah sa...

Va fina bilder du tagit! Hoppas ni hade de bra i Paris :)
Tråkigt att höra om Ruffen :( Jag hör av mig, ta hand om dig Elisabeth!
kramar