söndag 17 oktober 2010

Hösten har kommit

En till helg är snart över, tiden går verkligen fort.

I fredags mötte jag upp K och hennes kompis som är på besök hemifrån Sverige och vi åt middag på en italiensk restaurang på Chatham street. Chatham street är en liten sidogata till Grafton street och det finns ett helt gäng med italienska restauranger där, vi var egentligen på jakt efter en speciell som vi blivit tipsade om men hade ingen adress och var tillräckligt hungriga för att nöja oss meden annan så vi klev in på ett av ställena där istället. Italienskt är alltid gott och personalen var trevliga så det var ett bra ställe.
Efter det blev det en sväng till Fitzsimon's. Tyvärr var inte livemusiken lika bra som den brukar men det blev en trevlig kväll ändå.

Igår tog jag det lugnt hemma och skrev på min uppsats. Det är lite ovant att skriva juridiska termet och akademiska ord på engelska men det tar sig. Senare på kvällen tog jag bussen ut till K i Kilgobbin Woods där hon hade lagat middag. Tjejerna skulle fortsätta ut men jag var helt slut och har haft huvudvärk i två dagar så att gå ut en kväll till kändes inte så lockande. Det var skönt att komma hem och lägga sig i tid.

Imorse mötte jag upp de tyska tjejerna för frukost på Bewley's. Gillar det stället, det är så mysigt. den här gången skippade vi den irländska frukosten och jag skippade pannkakorna som de andra tog. Istället tog jag en continental breakfast som bestod av kaffe, croissant, färsk frukt med organic yoghurt och sen färskpressad apelsinjuice. Så gott och fräscht! Vi såg att deras bagels såg väldigt goda ut så vi planerar redan en ny frukost där.   
Sen fortsatte vi med lite shopping. Jag hann handla mat också så nu slipper jag tänka på det i veckan, synd bara att det blir så tungt att storhandla utan bil.

Jag är så glad för en av de tyska tjejerna har fått en praktikplats här och kommer också vara här i vår. Det är skönt att det finns några andra kvar under nästa termin, några man faktiskt trivs med.

Hösten har verkligen kommit nu, det är så vackert med alla höstfärger när solen är framme. Passade på att fota lite i St. Stephens green idag:












4 kommentarer:

Mamma sa...

Hej
Vilka underbara höstbilder du har tagit, kul att det var ett kort på det lilla lilla huset

Elisabeth sa...

Ja mamma, nästa gång får vi se till att du får se huset från den här sidan också :)

Sarah sa...

Du tar så fina bilder Elisabeth!:)

Elisabeth sa...

Tack Sarah! :-)
Du får ta med din kamera hit, det finns massor att fota.