söndag 3 oktober 2010

Söndagsmorgon på Bewley's

Morgonen inleddes med frukost på Bewley's, vi hade redan bestämt oss för en full irish breakfast så det blev korv, ägg, toast, bacon, blodpudding, potato farl (typ plättar gjorda på potatis), svamp och så juice och kaffe. Man står sig länge på en sådan frukost! Nästa gång ska vi testa något annat, de andra vill prova pannkakor men jag tror nog jag håller mig till deras yoghurt med frukter eller gröt för det låter MYCKET godare än pannkakor!   






Jag är väldigt nöjd med glasunderlägget jag köpte igår, den är så fånigt rolig...


Nu har jag tagit det lugnt hemma, druckit upp det sista av min turkiska förkylningskur och stoppat i mig alvedon. Jag och C ska eventuellt in till stan en liten sväng för att vara lite kulturella såhär på söndagseftermiddagen och besöka något museum. Sen blir det en lugn kväll hemma, ska lägga mig i tid och sova ut så kanske jag är piggare imorn.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Lyckliga dig som har fått äta Irish breakfast det är något jag saknar. Men i slutet av november kanske vi kan äta det tillsammans.

Elisabeth sa...

Ja, hoppas ni hittar några bra biljetter! Irländsk frukost på hotellet är ännu bättre.