onsdag 13 oktober 2010

Utrikes

Det känns lite fånigt att säga att man vill resa utomlands när jag tekniskt sett redan är utomlands. Men man kan ju inte riktigt räkna det land man bor i.
Planerna ändrades lite eftersom Schweiz visade sig vara dyrt. Så nu har jag och C bokat biljetter till Paris istället. Nästa helg är det bank holiday på måndagen vilket innebär en ledig dag och med bara lektioner som går att ta igen själv dagarna innan så passar vi på att åka torsdag till måndag. Det ska bli så roligt att åka någonstans som inte är inrikes.

Paris förra året
Fast man kan ju inte bara ha roligt, så den här helgen måste jag hinna klart med en uppsats och sen plugga det som kommer tas upp på lektionerna som missas. Det verkar som de andra ska bort eller hem vilket ska bli skönt, då kan jag sitta i en tyst lägenhet och få någonting gjort och sen har jag middagsplaner för lördagen vilket blir en bra paus. Perfekt upplägg för en plugghelg med andra ord!

När jag kommer hem från Paris så är det bara tre dagar kvar tills Sverigebesöket som kommer på torsdag, ska bli så underbart med besök. Särskilt nu när övriga svenskor har besök den här veckan så längtar jag bara ännu mer efter att också få träffa folk hemifrån. Men med tanke på hur lite tid jag kommer ha på mig när jag kommit hem så kommer jag inte hinna fixa några banderoller eller flaggor att välkomna med ;-) Och tre dagar efter det besöket så kommer Malin och sen i slutet av november kommer familjen. Lycka!   

Inga kommentarer: